Självförtroende och självkänsla

Har börjat läst en del om att förbättra sin självkänsla och sitt självförtroende.  Ett test man skulle göra var att ställa sig framför spegeln och säga tre positiva saker om sig själv. Kändes det fel så skulle man försöka förbättra sin självkänsla, ni som känner mig kan ju gissa vad jag gjorde när jag sa dessa positiva saker om mig själv. Skrattade nått så sjukt mycket.

Så det kanske är nått man ska jobba på, samt att inte ha så höga krav på mig själv när det gäller att göra saker, är nog mycket därför jag har mitt dåliga självförtroende. Kanske börja se till vad man har presterat i livet och vart man vill komma och sätta upp lite mindre mål för att nå dit så man inte tröttnar innan jag ens har börjat.

För hur man än vänder och vrider på allt så blir våra förväntningar på oss själva på det sättet som vi förväntar oss att de ska bli. Ser vi bara mörker så lär inte det bli så mycket ljus i slutändan av tunneln.


Kommentarer
Postat av: mamma

vilken förståndig pojk jag fått då på äldre dar.:)

2009-06-05 @ 16:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0