3 nya böcker

Laddade ner tre stycken ljudböcker som jag tänkte att jag måste lyssna på, Kay Pollak - att välja glädje, Mia Törnblom - mera självkänsla och Mia Törnblom - självkänsla nu.

Nått måste hända inom det, jag kan inte bara gå runt och tänka på att det ska bli bättre utan jag måste jobba med att bli bättre. Man ska inte behöva gå tänka negativa tankar om sig själv hela tiden utan jag måste börja tro på mig själv och vad andra säger om och till mig.

Ta bara helgens händelser. Någon stans inom mig så gnager tanken att det vi sa inte stämmer utan att det var mig det var fel på fast det egentligen inte är så utan att det är fel på utan situation och stunden i våra liv som var felet. Och så ska jag inte gå runt och tänka.

Det är bara ett av alla exempel jag kan dra upp som gäller mina destruktiva tankar och det handlar inte bara om förhållanden utan det är generellt för allt som händer i livet.

 

Så skärpning din skalliga tjockis.


Kommentarer
Postat av: Sin

För det första - Jätte bra böcker. Kay Pollak ska man gå och se ett föredrag med, han är fantastisk.



För det andra - Jag känner igen precis alla dina tankar och att slå ner sig själv och sitt självförtroende är vanligare än man tror. Tankar om att man inte duger är min vardag så jag vet vad du pratar om.



För det tredje - Du vet ju det innerst inne, att det inte handlar om dig, men visst är det lätt att tro att det gör det när något inte går som man ville. Men jag tänker iaf säga det igen. Just att du är den du är är ju anledningen till att jag tycker så mycket om dig, och situationen runt oss (livet för mig överhuvudtaget just nu) är alldeles för snurrigt för att det ska gå bra. Och ska du och jag bli vi så vill jag att det SKA gå bra.



Puss

2009-06-10 @ 10:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0